ورود|ثبت نام
account engaged

account engaged

سینا فرحی
شنبه 23 دی 1402

امروزه، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی در جهان شناخته می شود. در واقع، این شبکه اجتماعی حدود 1 میلیارد کاربر ماهانه دارد که این رقم 13 درصد از جمعیت جهان را شامل می شود. همچنین حدود 80 درصد از کاربران یک یا چند شغل را در این پلتفرم دنبال می کنند و 72 درصد از کاربران محصولی جدید را از طریق اینستاگرام دیده و تهیه کرده اند. همه این آمار، اینستاگرام را برای بازاریابان، مشاغل و کارآفرینان به یک معدن طلا و فرصتی استثنایی تبدیل کرده است. اما چگونه می توان میزان موفقیت خود در اینستاگرام را محاسبه کرد؟

 

اولین معیار محاسبه می تواند، تعداد فالوئرهای شما در نظر گرفته شود، اما بهترین و درست ترین معیار محاسبه میزان Engagement یا engaged در اینستاگرام شما است. در ادامه ضمن ارائه راهکارهایی برای تنظیم تعامل(Engagement) اینستاگرام به این موضوع بیشتر می پردازیم. همچنین برخی از نکات برتر را در جهت بهبود و افزایش میزان تعامل و بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما ارائه می دهیم.

نرخ engagement اینستاگرام به چه معناست؟

به بیان ساده، مجموع لایک ها و کامنت های هر پست شما تقسیم بر تعداد فالوورها، میزان account engaged شما را تشکیل می دهند.

میزان engagement، معیاری مناسب برای بررسی ارتباط متقابل افراد با محتوای شما محسوب می شوند و تمرکز بر داده های مهم تر را جایگزین معیار های بیهوده (مانند تعداد دنبال کنندگان خود) می کنند.

چگونه می توان میزان engagement در اینستاگرام را محاسبه کرد؟

حال که با معنی engaged در اینستاگرام آشنا شدید باید فرمول این مفهوم هم یاد بگیرید. فرمول کلیدی محاسبه engagement به معنی engaged acoount ، مجموع لایک ها و کامنت های هر پست و تقسیم آن بر تعداد دنبال کنندگان خود ضرب در عدد ۱۰۰ است.

برای محاسبه میزان نرخ تعامل پیج اینستاگرام خود به مثال زیر توجه کنید:

صفحه اوبرلو (در زمان نوشتن مقاله) حدود 63 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

این بدین معناست به طور متوسط، Oberlo در هر پست حدود 733 لایک و 31 کامنت دریافت می کند و طبق معادله بالا، مجموع این دو عدد شامل ۷۶۴ engagement، را شامل می شود.

برای اطلاع از نرخ تعامل اینستا این برند، باید میانگین تعداد تعاملات (764 مورد در این مثال) را بر تعداد دنبال کنندگان (63،000) تقسیم کنیم و سپس آن عدد را در 100 ضرب کنیم.

764 ÷ 63,000 = 0.0121

0.0121 x 100 = 1.21

میزان engagement این برند در اینستاگرام۲۱/۱ درصد محاسبه شده است.

درک این مفهوم ساده، با یک محاسبه engagement نه چندان پیچیده انجام می شود که مستلزم آشنایی بازاریابان و کارآفرینان با این ایده است.

بهترین engagement در اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه بدانیم معنی account engaged چیست ، به بیان یک حقیقت می پردازیم: هیچ میزان دقیقی برای نرخ تعامل engagement در جهان وجود ندارد. عوامل مختلفی در این تعامل ایده آل تائیر گذار هستند، بنابراین یک اندازه متناسب و دقیق برای این مورد وجود ندارد.

با این اوصاف، با بررسی میزان اینگیجمنت ریت در موارد متفاوت و گوناگون، می توانید با نحوه بررسی این معیار بیشتر آشنا شوید.

میانگین account engaged در اینستاگرام از 1 تا 5 درصد است. برای مطلع شدن از میزان انگیجمنت در صنعت خاص خود، باید پیرامون آن تحقیق کنید، اما این میزان دامنه ای شامل یک مبنای خوب و متوسط را شامل می شوند.

با به خاطر سپردن این محدوده، همچنین به یاد داشته باشید که این مقدار ثابت نیست. به عنوان مثال، اگر میزان تعامل شما ٪۸۵/۰ باشد، عملکرد شما بسیار خوب است. البته که معیار و هدف شما در این مورد دستیابی به بیشترین مقدار engagement است. در اکثر موارد، میزان تعامل 1الی ۳ درصدی را مشاهده خواهید کرد. 5 درصد و یا بیشتر از این مقدار،مبنای engagement بسیار بالایی را شامل می شود.

چگونه میزان  engagement اینستاگرام را افزایش دهیم؟

در ادامه به نکات مهم در مورد افزایش میزان تعامل(engagement) در اینستاگرام می پردازیم که می توانید از آن در راستای عنوان الهام بخشی مطالب خود استفاده کنید.

در این راستا اینستاگرام با راهکارها و استراتژی عالی به کمک شما می آید که در 5 مورد زیر خلاصه می شوند:

  • پست های خود را به خوبی زمان بندی کنید.
  • از هشتگ ها و کپشن های مناسب استفاده کنید.
  • از قدرت استوری های اینستاگرام استفاده کنید.
  • مسابقه و چالش برگزار کنید.
  • برای تقویت حضور خود در اینستاگرام ، از روش های بازاریابی مناسب استفاده کنید.

در ادامه ضمن پرداختن به جزئیات هر یک از این استراتژی ها، برای افزایش engagement rate، شما را در مراحل لازم راهنمایی خواهیم کرد.

کلید افزایش میزان تعامل در اینستاگرام بهبود پروفایل و فعالیت اینستاگرام شما است.

چگونه نرخ تعامل صفحه اینستاگرام خود را بهبود ببخشیم؟

برای بالابردن نرخ تعامل و بهبود پیج اینستاگرام خود راهکارهای بسیاری وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید پیشرفت چشم‌گیری داشته باشید. در اینجا تعدادی از این عوامل را نام برده و در رابطه با آنها توضیح می‌دهیم:

  • زمان‌بندی پست‌ها و استوری‌ها
  • استفاده از هشتگ
  • کپشن نویسی حرفه‌ای
  • استفاده از فیچرهای اینستاگرام
  • بارگذاری محتوای ویدیویی
  • برگزاری چالش و مسابقه

o      در راستای بهبود بخشی به صفحه اینستاگرام، محتوای خود را برای مخاطبان بهینه سازی کنید. در همین راستا، برای افزایش میزان engagement خود، تعامل ایجاد کنید. تعامل با پروفایل های دیگر، پاسخگویی به کاربران در دایرکت و کامنت ها، همچنین به اشتراک گذاری منظم پست ها، عواملی کلیدی برای بهبود بخشی صفحه اینستاگرام شما محسوب می شوند.

o      هدف از این مقاله، به اشتراک گذاری مطالب مربوط به بهینه سازی محتوای شما است که آن را به عنوان یک قانون اساسی بخاطر داشته باشید.

o      اهمیت زمان بندی

یکی از اهداف اصلی به اشتراک گذاری محتوای اینستاگرام، قرار گیری در مقابل بیشترین تعداد کاربر بدون خسته کننده شدن محتوای شما برای آنها است.

بنابراین اگر در روند Instagram خود جدی هستید، دو نکته مهم را به خاطر بسپارید:

  • زمان به اشتراک گذاری پست های خود
  • فواصل به اشتراک گذاری پست ها

طبق تحقیقات، بهترین زمان به اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام، اواسط روز در هر یک از روزهای هفته است. از آنجا که اکثر کاربران اینستاگرام این پلتفرم را از طریق تلفن همراه خود بررسی می کنند و از بررسی آن طی ساعات کاری خودداری می کنند، به اشتراک گذاری محتوا در عصرها نیز احتمال موفقیت آن را افزایش می دهد.

علاوه بر این، طبق تحقیقات روزانه ۱ الی ۳ بار اشتراک گذاری پست های خود را هدف گذاری کنید، که در رابطه با این موضوع برند های شناخته شده روزانه به طور میانگین ۵/۱ دفعه به اشتراک گذاری مطالب خود می پردازند.

مطمئناً، برای حفظ این زمان بندی و به حداکثر رساندن تعامل خود در اینستاگرام، به تعداد زیادی محتوای کارآمد نیز نیاز خواهید داشت.

برای افزایش engagement در اینستاگرام خود از هشتگ استفاده کنید.

با استفاده از این ویژگی خارق العاده ی اینستاگرام(هشتگ ها) میزان engagement اینستاگرام خود را افزایش دهید.

هشتگ در شبکه های اجتماعی در راستای اهداف زیر می توانند به شما کمک کنند:

  • افزایش تعداد لایک ها
  • افزایش تعداد فالوئر های اینستاگرام
  • دسترسی به مخاطبان گسترده تر

چگونه می توان هشتگ هایی برای افزایش میزان engagement اینستاگرام خود پیدا کرد؟ 

جست و جو به عنوان کلیدی ترین راهکار در این رابطه عمل می کند.

با بررسی پست های مخاطبان، رقبا و حتی اینفلوئنسرهای اینستاگرام محبوب ترین هشتگ ها را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر فروشنده عینک آفتابی هستید، اولین وظیفه شما بررسی #عینک-آفتابی است.

سپس در قسمت پست های اخیر اینستاگرام، به بررسی برترین هشتگ ها برای پست هایی با جذابیت بالا بپردازید. البته، بسیاری از مشاغل مانند ، از هشتگ های خاص برند خود پیروی می کنند.

در صورتی که هر یک از رقبای شما از هشتگ های برند خود استفاده می کنند، می توانید با توجه به آنها ایده بهتری در راستای کشف محتوای محبوب کاربران اینستاگرام کسب کنید به یاد داشته باشید با وجود قابلیت اینستاگرام در استفاده 30 هشتگ به صورت روزانه، لازم نیست محتوای کپشن های خود را با هشتگ ها پر کنید. هشتگ های خود را با دقت و در راستای جذب کاربران جدید به محتوای خود انتخاب کنید.

نکته: لیست 100 مورد برتر هشتگ های اینستاگرام را بررسی کنید.

کپشن های خود را با دقت انتخاب کنید

کپشن های انتخابی شما، می توانند به عنوان مهم ترین عامل برای افزایش engagement در صفحه اینستاگرام شما عمل کنند.

این تاکتیک ساده به منظور ترغیب فالوئرهای وی و ایجاد کامنت در مورد عکس مورد نظر، با کاربران تعامل ایجاد می کند. البته، این استراتژی برای میزان engagement اینستاگرام او نیز به طور معجزه آسایی مثبت عمل می کند. همچنین می توانید از مدل محبوب تناسب اندام استیو کوک الهام بگیرید، که در کپشن خود “لایک کردن و ذخیره ی پست را برای تمرین بعدی ” پیشنهاد می کند.

این راهکار با دسترسی بیشتر محتوای ذخیره شده در قسمت “پست هایی که دوست دارید”  برای مخاطبان او ، در بالا بردن engagement و لایک های هر پست نیز بسیار مثبت عمل می کند.   تجربه های زیادی پیرامون کپشن های اینستاگرام وجود دارد، بنابراین در صورت تمایل روش های مختلف را امتحان کنید و آنچه را که برای شما بهتر عمل می کند، را پیدا کنید.

از مزایای استوری های اینستاگرام بهره مند شوید

روزانه بیش از 500 میلیون کاربر از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده می کنند که این تعداد نسبتا زیادی را در بر می گیرد. حتی اگر استوری های اینستاگرام در میزان engagement شما نیز موثر نباشند، برای بالا بردن میزان تعامل و بازخورد های خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

استفاده از استوری های اینستاگرام باعث جلب توجه فالوئرهای فعلی شما، ارائه محتوای شخصی تر و حتی هدایت فالوئر ها به سایر پست های اینستاگرام یا خرید از محصولات شما نیز می شود.

مطمئناً این یک استوری کاملاً ساده اینستاگرام است، اما مخاطبان را ضمن درگیری  با محتوای خود، به موضوعی مرتبط و احتمالا مورد علاقه ی آن ها تنها با یک کلیک هدایت می کند.   البته با وجود فروشگاه آنلاین آنها در همان صفحه احتمال خرید بعد از چند کلیک برای کاربران به راحتی فراهم می شود.

همچنین لازم به یادآوری است که توسط الگوریتم اینستاگرام، کاربرانی که میزان تعامل بیشتری با برخی صفحات اینستاگرام داشته باشند، در صفحه feed خود بیشتر با محتوای آن صفحات روبرو می شوند. در مجموع، استوری اینستاگرام یک ویژگی خارق العاده است که توسط آن ضمن حفظ میزان تعامل خود، می توانید به راحتی آن را افزایش دهید.

از انتشار ویدیو نترسید

ویدیو یکی از محبوب ترین محتوای کاربران اینستاگرام است. در واقع، در سال 2018 تعداد ویدیو های ایجاد شده در اینستاگرام، حدود 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. بسیاری از بازاریابان و مشاغل، انتشار محتوای ویدئویی خود را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی موفق اینستاگرام می دانند.

اما ساخت یک ویدیو برای اولین بار در راستای تجارت خود می تواند کمی دشوار و دلهره آور باشد. در این راستا به راحتی با بررسی راهنمای کامل بازاریابی ویدئویی در سال 2021، از راهنمایی های آن بهره مند شوید.

چالش و مسابقه ایجاد کنید

مهم ترین و ثابت ترین اصل در این مورد علاقه و استقبال کاربران از چیزهای رایگان است. اما این برای شما و حساب اینستاگرام شما به چه معناست؟

تلاش در مسابقات و چالش ها، لذت رسیدن به نتیجه ی آن را چند برابر می کند. بنابراین اگر قبلاً مخاطبانی را جذب کرده و با محتوای خود درگیر کرده اید، به راحتی می توانید با در نظر گرفتن جوایز برای آن ها، میزان engagement اینستاگرام خود را افزایش دهید

ول از همه، با بازنشر پست های خود در قالب یک استوری اینستاگرام، فالوئر های خود را به تبلیغات و ایجاد بازخورد بیشتر، دعوت می کند. پروفایل ها و مشاغل معمولاً با ترغیب افراد به مواردی نظیر لایک کردن، منشن کردن دوستان خود در قسمت کامنت ها و یا دنبال کردن پروفایل آن ها برای ورورد به چالش، در جهت افزایش engagement صفحه کاربری خود معجزه می کنند.




مقالات مرتبط

نظرات (0) نظر جدید

100

نمره ی مقاله

ثبت نظر

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای سینا فرحی محفوظ است